הסבר למורה
משרד החינוך מבקש להעמיק את חוויית הלמידה המשותפת של התלמידים והוריהם. אנו מזמינים את ההורים לקיים עם הלדים אחת מהפעילויות הבאות בעקבות הצפייה בשידור.
מומלץ שלמוחרת היום אתם, המורים, תשוחחו עם התלמידים ותאספו רשמים מהפעילות שקיימו עם הוריהם.
הצעה לפעילות 1
רוצים לבדוק אם אתם עושים פעילות גופנית מספקת?
אנחנו מזמינים אתכם למלא יחד, הורים וילדים, את החידון הקצר.
הצעה לפעילות 2
לפניכם כמה מצבים מחיי היום-יום של כולנו.
> צפייה במסכים
> שיחת טלפון עם חבר/ה שגר/ה בשכונה
> נסיעה ברכב לבית הספר או לעבודה
> משחק בטלפון הסלולרי
> נסיעה באוטובוס לסבתא ולסבא הגרים כמה רחובות מכם
בעבור כל פעילות חשבו איך תוכלו להיות פעילים יותר או הציעו פעילות חלופית שתגרום לכם להיות פעילים יותר ובריאים יותר.
לדוגמה, במקום לעלות במעלית – אפשר לעלות במדרגות. אם אתם גרים בקומה גבוהה, תוכלו לעלות כמה קומות במעלית, לטפס את שאר הקומות ברגל וכמובן לרדת ברגל. אפשר גם לצעוד בתוך המעלית.
הצעה לפעילות 3
מחקרים מוכחים שפעילות גופנית משפרת את פעילות המוח ואת מצב הרוח. צפו בקטע קצר עם פרופ' גל דובנוב-רז שמדבר על כך.
לאחר הצפייה חשבו מתי אתם מרגישים מרוכזים יותר – כאשר אתם מגיעים לבית הספר ולעבודה באופניים, ברגל או ברכב?
תוכלו לבחון את עצמכם בימים הקרובים ולהתנסות בדרכי הגעה שונות לעבודה ולבית הספר וולבדוק מהי השפעתן על יכולת הריכוז שלכם.
פרופ' גל דובנוב-רז הוא מנהל מרפאת ספורט, תזונה ואורח חיים בריא לילדים, בית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים, המרכז הרפואי שיבא, תל השומר.