דלג אל

"הסיפור שלי" עם אסתי סגל

שם המרצה:
טל מוסרי
קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
העשרה
שכבות גיל:
ה-יב
שפה:
עברית
קוד שידור:
AC1332
"הסיפור שלי" עם אסתי סגל

תיאור השידור

אסתי סגל נולדה למשפחה חרדית בבני ברק, והיא השלישית בתשעה אחים ואחיות. בהיותה ילדה אהבה ככל הילדות להתרוצץ, לנגן ולבלות עם בני משפחה וחברים. ואולם בגיל 16 השתנו חייה כאשר התבשרה שחלתה בסרטן.
אף שעברה ניתוחים רבים, לא פסקו הכאבים ברגלה והיא התקשתה לתפקד. מפאת מצבה המליצו לה הרופאים לקטוע את רגלה. אסתי החליטה לא לוותר לעצמה, להתמודד עם מצבה ולהגשים את חלומותיה.

במפגש אישי עם טל מוסרי משוחחת אסתי בפתיחות רבה על רגע גילוי המחלה, על תגובת משפחתה ועל השינוי שנכפה עליה. היא מספרת מדוע בחרה לתעד ולפרסם בכאן תאגיד השידור הציבורי ובאינסטגרם על התמודדותה. אסתי משתפת ברגע קשה במיוחד שבו היה עליה להחליט אם לקטוע את רגלה עקב פגיעה במערכת העצבים, ואיך אחרי הקטיעה בחרה בחיים – היא נסעה לבדה לחו"ל, גלשה על גלשן, רכבה על אופניים ואפילו השתתפה במרתונים. גם היום היא ממשיכה בפעילויות ספורטיביות כאלה ואחרות.

מה המסר של אסתי לתלמידים?

הכל עניין של בחירה בחיים. אתם מסוגלים לעשות הכל וזכרו שדברים קשים הם זמניים והכל עובר. אתם יודעים מי אתם ואל תתנו לאף אחד להוריד לכם את הביטחון.

מפגשים נוספים בסדרה

המפגש הוא חלק מסדרת מפגשים עם אנשים מעוררי השראה המשתפים אותנו בסיפורם האישי המיוחד ומספרים לנו על הישגיהם החשובים ביותר, על האתגרים ועל ההזדמנויות שנקרו בדרכם.
לכל אחד מהשידורים מצורפת ערכת פעילויות שהתלמידים יעשו במהלך הצפייה ובתום השידור בהנחיית המורים.

הקישור למפגשים הנוספים בסדרה בהמשך הדף. 

תיאור המנחה

טל מוסרי, מנחה טלוויזיה, שחקן, זמר, קומיקאי ומדבב

חזרה לראש הדף

לומדים עם סרטונים: מדריך למורה לצפייה בסרטונים

רוצים לקבל טיפים לקראת הצפייה בסרטונים, כלים למיקוד התלמידים במהלך הצפייה ורעיונות לפעילויות בעקבותיה? 

הורידו את המדריך למורה הכולל המלצות לצפייה מודרכת בהקלטה של "הסיפור שלי עם אסתי סגל" והצעות לפעילויות נלוות.

חזרה לראש הדף

הצעה לפעילות טרום צפייה

הציגו שתיים-שלוש שאלות שימקדו את התלמידים בעת הצפייה. מומלץ שיעתיקו למחברת ויכתבו את תשובותיהם במהלך הצפייה.

  • איך אסתי הרגישה כשהודיעו לה שעליה לכרות את הרגל?
  • איך אסתי עונה לילדים ששואלים על הרגל שלה?

 

חזרה לראש הדף

פעילויות מלוות במהלך הצפייה בשידור

פעילויות מלוות במהלך הצפייה בשידור

פעילות במהלך השידור בנושא
התמודדות עם אתגרים

במהלך השידור יתבקשו התלמידים לבצע את המשימה הזו:

  1. כתבו על רגע קשה שנאלצתם להתמודד איתו.
  2. כיצד התמודדתם עם הקושי? האם לבד או בעזרת חברים או משפחה?

בתום הצפייה בשידור קיימו דיון בכיתה:

  1. בקשו ממי שרוצה שישתף את הכיתה ברגע קשה שנאלץ להתמודד איתו. הסבירו שהשיתוף יאפשר לכולם ללמוד כיצד להתמודד טוב יותר עם קשיים.
  2. בקשו מהתלמידים לעודד זה את זה על התמודדותם ולהמליץ להם כיצד להתמודד אם הקושי עדיין קיים.
חזרה לראש הדף

הצעה לפעילויות לאחר הצפייה בשידור

הצעה לפעילות לאחר הצפייה בשידור

פעילות 1 – הגשמת חלומות

דרגו את הפרמטרים האלה מהחשוב ביותר לחשוב פחות בדרך להגשמת חלומות.
כוח רצון, מוטיבציה, כישרון, כסף, קשרים, נחישות, תמיכה ועידוד

מה לדעתכם עזר במיוחד לאסתי סגל להתגבר על הקשיים ולהגשים את חלומותיה?

שוחחו על החלומות שלכם. שתפו זה את זה מה יכול לעזור לכל אחד ואחת מכם להגשים חלומות.

פעילות 2 – דמות מעוררת השראה

בקשו מהתלמידים לרשום איזו דמות מעוררת השראה בחייהם ומדוע (אפשר במחברת או בפאדלט). (לדוגמה לינוי אשרם, אחד מהוריהם, אילן רמון).

אחר כך, דונו יחד בתשובותיהם. נסו למצוא תכונות משותפות לדמויות מעוררות הההשראה שבחרו. 

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.