תוכנית זו נועדה לקדם את השפה העברית כשפה שנייה לילדי גן עולים חדשים או ששפת אימם אינה עברית. המטרה היא שיעלו לכיתה א' בלא פערים בשפה. קיימת חשיבות רבה בקידום האוריינות הלשונית של ילדים עולים בגיל הגן לרכישת מיומנויות קריאה וכתיבה. בגיל הרך הילדים אמורים לפתח אוריינות מוקדמת המבוססת על רגישות וערנות למבנה הפונולוגי של המילה המדוברת, ובכלל זה זיהוי אותיות ועיצובן בכתב, הכרת הקשר בין שמות האותיות לשמות הצלילים, הכרת מבנה הכתב העברי ומודעוּת ליחידות צליליות המיוצגות באמצעות האותיות. התוכנית בנויה על עיקרון של רצף לשוני, נדבך על גבי נדבך, ומיועדת להפעלה לאורך שנת לימודים אחת.
בתוכנית שבעה חלקים:
1. יחידות הוראה שבכל אחת מהן מפורט אוצר מילים, תבניות לשון ודרכי פעולה בעבור אותה יחידה
2. הכנה לקריאה ולכתיבה (מודעוּת פונולוגית, ידע של אותיות, כתיבה וקריאה של מילים)
3. חומרים נוספים לתרגול ולהעשרה של הנלמד ביחידות ההוראה
4. יחידות הוראה בנושאי חגים ומועדים שיילמדו על פי לוח השנה
5. מגוון פעילויות המוצעות לעבודה עם יצירות ספרותיות
6. הצעה לפעילות עם סיפור בארבעה מפגשים
7. הצעות לפעילויות עם סרטון