איגרת לרכזי השתלבות בנושא מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- מסגרות ותכניות, פדגוגיה, היבטים רגשיים
- שלבי חינוך:
- יסודי
- סוגי התוכן:
- מדריך פדגוגי
- פותח ע"י:
- עדה דרורי, שרה גולן, דגנית קוקווקא
- שפה:
- עברית
קווים מנחים לשילוב מחוננים ומצטיינים ולטיפוחם במסגרת הכיתה ההטרוגנית בבית הספר היסודי
רוב התלמידים המחוננים והמצטיינים בבתי הספר היסודיים לומדים בכיתות רגילות והצוות החינוכי בבית הספר נדרש לתת להם מענה במסגרת הכיתה ההטרוגנית. באיגרת זו, פרי שיתוף פעולה של האגף למחוננים ולמצטיינים עם מערך ההכלה וההשתלבות בבתי הספר היסודיים, מתוארים מאפייינים וצרכים של תלמידים מחוננים ומצטיינים ומוצעים מענים אפשריים הניתנים ליישום במערכת הבית הספרית.
האיגרת עוסקת בנושאים האלה:
1. מענים מערכתיים למחוננים ולמצטיינים
2. היבטים רגשיים של תלמידים מחוננים
3. מאפייני חשיבה של תלמידים מחוננים
4. מענים פדגוגיים למחוננים ולמצטיינים
5. תפירת "חליפה אישית"
6. טיפוח יצירתיות
האיגרת פורסמה במאגר הידע מחוננט.