למידה בעולם אימרסיבי – כנס מורים בלילה
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- אוריינות דיגיטלית, היבטים רגשיים, פדגוגיה
- פדגוגיות יעודיות:
- יצירתיות, משחוק
- שלבי חינוך:
- יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
- סוגי התוכן:
- יחידת הוראה
- פותח ע"י:
- מעין רוגל
- שפה:
- עברית
סיפור חוצה גבולות בין בדיון למציאות משמש מסגרת מרתקת להוראה
בני אדם מספרים סיפורים משחר ההיסטוריה. סיפור הוא אמצעי תקשורת ודרך טובה ללמידה.
שמיעת סיפור נתפסת אירוע פסיבי. השומע, או הקורא, מקשיב למה שמישהו אחר חיבר בעבורו. אבל סיפור טוב הוא סיפור שמביא את הקורא להזדהות עמוקה, להרגשה שהוא חווה ממש את המסופר עד כדי רצון להתערב, לשנות, לסייע, לעצור.
הסיפור האימרסיבי הוא למעשה הסיפור של העולם הדיגיטלי. הסיפור הוא מסגרת המאפשרת לקורא או לשומע להתערב, לבחור או לקבוע את התוכן העתידי באמצעות כלים דיגיטליים. חדרי בריחה משתמשים במבנה של סיפור אימרסיבי, וכך גם ז'אנר כתיבת סיפורים אינטראקטיביים מפעיל את הקורא והופך אותו לכותב-בפועל.
מעין רוגל מציעה להשתמש בסיפור האימרסיבי בתוך הכיתה ולתכנן יחידת הוראה שיש לה מסגרת אימרסיבית מסקרנת המובילה ללמידה פעילה. אין מדובר על ויתור על עומק פדגוגי אלא על הוראת ידע ומיומנויות בתוך מסגרת מפעילה ומרתקת.
ההרצאה הייתה הרצאת פתיחה לכנס "מורים בלילה" – כנס שבו הציגו מורי האגף למחוננים ולמצטיינים דילמות, פרויקטים והתאמות ייחודיות ללמידה מרחוק. הכנס נעשה ביוזמת אלון לוי, מנהל מרכז המחוננים עמק הירדן, ומיה מירב, מורה במרכזי המחוננים כרמיאל ושלומי ומדריכה פדגוגית באגף למחוננים ולמצטיינים. הכנס הוקלט בעבור מאגר הידע מחוננט.