דלג אל

קווים מנחים לתוכניות טיפוח המצוינות וההצטיינות בבתי הספר

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
פדגוגיה
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
מדריך פדגוגי
פותח ע"י:
שלומית רחמל, ד"ר חפצי זוהר
שפה:
עברית

מה צריך לשאול לפני שפותחים תוכנית למחוננים ולמצטיינים בבית הספר?

החוברת נוגעת הן להיבטים תאורטיים הן להיבטים מעשיים של תוכניות לטיפוח תלמידים מצטיינים.

אלו פרקי החוברת:
א. מבוא: מצוינות והצטיינות – בירור מושגי
ב. רציונל לטיפוח תלמידים מצטיינים: רציונל לטיפוח תלמידים מצטיינים, הנחות היסוד
ג. אוכלוסיית התלמידים המצטיינים: דרכי איתור
ד. תוכניות טיפוח לתלמידים מצטיינים – היערכות אופרטיבית:
דמות הבוגר, רמה ארצית או מחוזית, רמה יישובית – מעגלי טיפוח יישוביים למצטיינים, רמה בית ספרית – מעגלי טיפוח בית ספריים למצטיינים, הכשרה ופיתוח מקצועי של הצוותים החינוכיים, תוכנית הלימודים, מתווה לתכנון יחידות הלימוד בתוכניות למצטיינים, מדדי הצלחה, הערכה
ה. הצעה לתוכנית בית ספרית לטיפוח תרבות של מצוינות ושל מצטייני בית הספר
החוברת מכילה גם ביבליוגרפיה בנושא ומילון מושגים.
החוברת היא כלי למפתחי תוכניות ברמה הארצית, המחוזית, היישובית והבית ספרית ודנה בהכשרה ובפיתוח של צוותי הוראה, בתוכניות לימודים ובהערכה.

> חוברת קווים מנחים לתוכניות לטיפוח מצוינות והצטיינות

אולי תתעניינו גם ב...

הבלגה או תגובה: איך קוראים טקסט מעצבן?
איך מחנכים לסובלנות ולריבוי דעות? למשל על ידי קריאה מונחית של טקסט מקצועי מעצבן
ההומור והצחוק כדרך לראייה בחיים
איך הופכים את ההומור לחלק מהחשיבה היום-יומית?
ארבעה מארגנים בגמישות פדגוגית - ארגון סביבה, ארגון לומדים, ארגון זמן, ארגון תכנים
ארבעה מארגנים בגמישות פדגוגית ומתן המענה להם אשר מותאם לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.