ההומור והצחוק כדרך לראייה בחיים
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- חברתי ערכי, היבטים רגשיים
- פדגוגיות יעודיות:
- יצירתיות
- מסגרות חינוכיות:
- אמירים
- שלבי חינוך:
- יסודי, חטיבת ביניים
- סוגי התוכן:
- יחידת הוראה
- פותח ע"י:
- אתי סימון
- שפה:
- עברית
איך הופכים את ההומור לחלק מהחשיבה היום-יומית?
הומור וצחוק משחררים מדרכי חשיבה מוכרות ושגרתיות ומפתחים דרכי פעולה חדשות ויצירתיות. הומור מפיג מתחים ויוצר שלווה. כשאנו צוחקים ומגיבים בהומור, איננו יכולים באותה עת להיות עצובים ולחשוב על דברים מדכאים. באמצעות הומור אפשר להגיע לפתרון סכסוכים בדרך יצירתית וחיובית.
הקורס נועד להביא את התלמידים לגישה חיובית כלפי הומור כדרך חיים, לסייע בפיתוח חשיבה יצירתית ויצירתיות, להפנים את החוויה כדרך למידה ולחשוף את התלמידים לדרכי יצירה לא שגרתיות.
הקורס משלב למידת עמיתים והתנסות פעילה בתרגילי יוגה צחוק, תנועה, פנטומימה, שימוש בג'יבריש, אלתור ויצירה.
בנושאי הקורס:
מה זה צחוק? למה צוחקים?
מהי חשיבות הצחוק בעבורכם?
תדירות הצחוק אצל ילדים ומבוגרים, היבטים פיזיולוגיים של הצחוק
הצחוק כמשחרר חסמים מחשבתיים
ביטויים מילוליים ולא-מילוליים של הומור
יצירה בעקבות הומור
הקורס נלמד במסגרת תוכנית אמירים בבית הספר יודפת בנוף הגליל (נצרת עילית), בהנהלת הדס קרן. נכתב בעבור מאגר הידע מחוננט בהנחיית מדריכת אמירים חגית חסדאי.