דלג אל

האם יש מקום לבולים בימינו?

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
היסטוריה, אומנות פלסטית, פיסול וציור
פדגוגיות יעודיות:
חשיבה ביקורתית, למידה בדרך החקר
מסגרות חינוכיות:
אמירים
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
סימה ענף
שפה:
עברית

האומנם יש צורך בבולים בעידן שבו עיקר התכתובת דיגיטלית?

הקורס מעמיד בפני התלמידים עובדה: הטכנולוגיה משנה סדרי-חיים. הבולים שעד לפני שניים-שלושה עשורים היו חלק מחיי היום-יום שימושיים פחות משהיו. האם נגזר דינם להיעלם מן העולם?

כדי לענות על השאלה בודקים התלמידים את ההיסטוריה של הבולים: מתי החלו להשתמש בהם ולאילו מטרות, סיפורו של הבול הראשון. הם ממשיכים בסקירת היבטים עיצוביים של סדרות בולים: מה משרת העיצוב, ומה הוא משקף? לומדים על אספנות בולים, על השירות הבולאי בישראל – תפקידיו ופעילותו ועל שימוש בבולים בחיי היום-יום בישראל.

לאחר שלמדו את הנושא, התלמידים עוברים לחקר עצמאי של סדרת בולים לבחירתם, מעצבים בעצמם בול בנושא הנחקר ולסיכום מפתחים יחידת לימוד בנושא בולים ובולאות שאותה יעבירו בכיתת האם.

הקורס, שנלמד כחלק מתוכנית אמירים בבית הספר בארי בנתניה, מכוון את התלמידים המצטיינים לשאול שאלות על המציאות המובנת מאליה: לבחון מטרות ומגמות של חפצים מחיי היום-יום, לבחון את השפעת הטכנולוגיה על האדם. הוא מזמן להם מפגש עם היבט אומנותי ייחודי (אספנות בולים) ועם הקשר בין האומנות למוצר הפשוט והיום-יומי. בתום הקורס התלמידים מכינים יחידה קצרה על מה שלמדו ומלמדים אותה בכיתת האם. בדרך זו הם מִתרגלים לשתף את חבריהם במה שלמדו, תורמים מידיעותיהם ומתחומי העניין שלהם לכיתה ולומדים בתוך כך מיומנויות של פרזנטציה ועמידה בפני קהל. התיאור נכתב בהנחיית מדריכת אמירים מירי ישי בעבור מאגר הידע מחוננט.

> האם יש מקום לבולים בימינו?

אולי תתעניינו גם ב...

אינטליגנציה מרחבית ופועלו של ליאונרדו דה וינצ'י
יחידה זו עוסקת באינטליגנציה המרחבית. זוהי היכולת האנושית לתפיסת המרחב במגוון צורות והיכולת לדמיין צורות ומבנים. בחרנו להציג את נושא האינטליגנציה המרחבית דרך ...
הילד המחונן: מושגים מרכזיים בתאוריה של דברובסקי
מחוננים הם יותר מהאינטליגנציה שלהם. אילו מאפיינים רגשיים וחברתיים מתלווים למחוננות?
כמו צמח בר
תלמידים מקימים מוזיאון פעיל בשדה הבר הסמוך לבית הספר
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.