דלג אל

מודל ההעשרה המשולש של רנזולי

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
פדגוגיה
מסגרות חינוכיות:
אמירים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
מאמר
פותח ע"י:
גוזף רנזולי Joseph S. Renzulli
שפה:
עברית

מודל ההעשרה הבית ספרי לטיפוח מצטיינים (מודל זה הוא בסיס לתוכנית אמירים)

The Enrichment triad model

מודל ההעשרה של רנזולי מניח כי יש לזמן לתלמידים למידה שאינה נכללת בתוכנית הלימודים הרגילה. המודל הוא בסיס לתוכנית אמירים – תוכנית למצטייני בתי הספר.


המודל מורכב משלושה סוגים של העשרה:
חשיפה – פעילויות כלליות שנועדו להפגיש את התלמידים עם מגוון רעיונות ותחומים שלא נלמדים בדרך כלל בתוכנית הלמודים הרגילה.
דוגמאות לקורסי העמקה בתוכנית אמירים


העמקה – פעילויות המעמיקות את ההבנה בתחום הדעת, כולל היכרות עם הדרך שבה נלמד תחום הדעת בעולם האמיתי: התלמידים מתנסים בחקר קבוצתי מונחה על ידי המורה.
דוגמאות לקורסי העמקה בתוכנית אמירים


חקר מכוון תוצר – מעבר לחקר עצמאי של התלמיד מתבסס על ההיכרות עם תחום הדעת ועל מיומנויות הלמידה שרכש בשלבים הקודמים. בשלב זה התלמיד עובר ממעמד של צרכן ידע למעמד של יצרן ידע.
דוגמאות לקורסי חקר מכוון תוצר בתוכנית אמירים


המודל תורגם בעבור מאגר הידע מחוננט.

> מודל ההעשרה המשולש

אולי תתעניינו גם ב...

האם יש מקום לבולים בימינו?
האומנם יש צורך בבולים בעידן שבו עיקר התכתובת דיגיטלית?
הגיגית
תוכנית "הגיגית" היא תוכנית רב-תחומית למחוננים בגיל התיכון אשר נבנתה על בסיס הרעיון הפדגוגי של "המושג הגדול"
מודלים בית ספריים לטיפוח מצטיינים ולקידום תרבות של מצוינות
תוכנית מצטיינים מקדמת תרבות מצוינות בבית הספר: פרק מתוך חוברת המסקרת את תוכנית "אמירים" לקראת שנת העשור
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.