דלג אל

ילדי בית העץ – הרצאה בכנס מקוון של במה מחוננת ליצירה בקולנוע ובאנימציה

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
קולנוע ואנימציה
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים, כיתות מחוננים, במה מחוננת ליצירה
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
רן כהן אהרונוב, שירלי דשא, נינה זריפין
שפה:
עברית

"ילדי בית העץ" – הסיפור הכתוב והסיפור המצולם: מה ההבדל ביניהם ומה הקשר ביניהם?

סדרת הטלוויזיה "ילדי בית העץ" מוכרת לתלמידים מחוננים בבית הספר היסודי (כיתות ד-ו) הלומדים קולנוע במרכזי מחוננים ובכיתות מחוננים.
הסדרה נבחרה להשראה למושב בכנס מקוון שקיימה התוכנית "במה מחוננת ליצירה בקולנוע ובאנימציה" בשנת תשפ"א. פאנל של שלושה משתתפים מאפשר לתלמידים להציץ אל מאחורי הקלעים של תהליך היצירה מנקודות מבט שונות. משתתפים:
רן כהן אהרונוב, מחבר סדרת הספרים המצליחה 'ילדי בית העץ' ויוצר הפרויקט; שירלי דשא, תסריטאית ובמאית של סדרת הטלוויזיה המצליחה 'ילדי בית העץ'; נינה זריפין, בוגרת מרכז המחוננים 'עמית' בתל אביב, מגלמת בסדרה את דמותה של לירי ומספרת על חוויותיה כשחקנית צעירה בסדרה.

הפאנל שצולם בסינמטק תל אביב עסק במגוון נושאים:
פתיחה – איך נולד הרעיון לפרויקט? מאלבום מוזיקלי דרך הספר ועד לסדרת הטלוויזיה (מתחילת הצילום ועד הדקה השישית)
הקרנת קטע מס' 1: הכלבה לוקה – התמודדות עם הכלבים לוקה ושמוצי בצילומים – על הצפוי והלא צפוי (10:50-06:50)
הקרנת קטע מס' 2: העברת השרביט לדמויות בסדרה – על המעבר בין הדמויות של הספר לדמויות של הסדרה ועל חילוף השחקנים הראשיים לאחר שקודמיהם התבגרו. נינה מספרת על הכניסה לנעליים של הדמויות הפופולריות (19:45-10:50)
הקרנת קטע מס' 3: דניאל 'הילד' נותן עצות איך להיות מלך (21:40-19:45)
הקרנת קטע מס' 4 דניאל הבוגר נותן עצות לילדים החדשים. שיחה עם נינה על התפתחות הדמות שלה במהלך העונות (26:40-21:40)
הנושאים המורכבים שעולים בשירים ובסדרה: חרם, אוטיזם ועוד. כיצד מתמודדים עם נושאים אלו בכתיבה? (28:00-26:40)
על החופש היצירתי בכתיבת ספר אל מול האילוצים והמגבלות של כתיבת תסריט שצריך לצלם אותו במציאות: איך מתמודדים על המגבלות הללו? (35:50-28:00)
הקרנת קטע מס' 5 : רדיו טלילה והפקח אפרים. הסבר על מאחורי הקלעים של עיצוב סט צילומים (תפאורה) של סדרת טלוויזיה (39:40-35:50). על המעבר מאלברט הפקח לאפרים הפקח (42:30-39:40)
הקרנת קטע מס' 6: משחק עם לוח מחיק. נינה מספרת על ההתמודדות עם צילומים ביום שבו לא חשה בטוב (42-סוף)

אולי תתעניינו גם ב...

חקר במדעי הרוח והחברה
מהו חקר במדעי הרוח והחברה, וכיצד נערוך חקר כזה עם תלמידים מחוננים ומצטיינים?
אי האוגים
כיצד מתקבלות החלטות בתנאי אי-ודאות? מבוא לתורת המשחקים
משחוק – כנס מורים בלילה
חידות מעוררות חשיבה יצירתית, משחק והישרדות, שיעורי אומנות בזוּם – משחוק, תהליכי למידה בהוראת מחוננים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.