שותפויות

חזרה לראש הדף

עמותת תפוח

עמותת תפוח

אנחנו יודעים שבאמצעות טכנולוגיה ניתן לשנות מציאות חיים ולצמצם את הפערים החברתיים והכלכליים בישראל ולכן אנחנו שמים את הדגש שלנו על הכשרות וקידום טכנולוגי ודיגיטלי לאוכלוסיות היעד. כל עוד טכנולוגיה תהווה גורם למוביליות חברתית ותעסוקתית - אנחנו כאן.

העמותה הוקמה בשנת 2000 במטרה להוות גשר בין אומת הסטרט-אפ הצומחת ובין אוכלוסיות הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל. העמותה פועלת ליצירת שוויון טכנולוגי בישראל באמצעות פיתוח והפעלת תוכניות בסיסיות ומתקדמות בתחומי הטכנולוגיה, החינוך הבלתי פורמלי, התעסוקה ופיתוח כישורי חיים.

טכנולוגיה היא הדרך המרכזית ליצירת מוביליות חברתית-כלכלית, צמצום הפערים בחברה והגברת השוויון. לכן אנו מעניקים למשתתפים שלנו "חכות טכנולוגיות" ומלמדים אותם את היכולת לדוג לטווח הארוך - מכשירים אותם בידע טכנולוגי ודיגיטלי ומספקים להם את כל המיומנויות והכלים הנדרשים לשיפור חיי היומיום ולטובת עתיד טוב יותר.

הילדים של היום מובילים את שינוי מציאות החיים במדינת ישראל לעתיד בו פערים דיגיטליים וחברתיים אינם קיימים. עד לשנת 2040 ייהנו כל משקי הבית בישראל מתשתית דיגיטלית איכותית, אפשרויות למידה דומות והזדמנויות שוות לפיתוח עתידי, המותאמות לפסיפס החברתי הישראלי כולו.

  1. אורח חיים - מחברים אנשים
  2. חינוך וטכנולוגיה -ארגון הנוער הטכנולוגי נטע@ ותוכניות טכנולוגיות נוספות
  3. תעסוקה- קידום ופיתוח תעסוקתי דרך טכנולוגיה
  • הקניית ידע ומיומנויות למידה טכנולוגיות - פיתוח מיומנויות וידע לילדי הפריפריה הגיאוגרפית – חברתית. תפוח מובילה מגוון תוכניות לפיתוח וקידום הכשרות טכנולוגיות בקרב ילדים ונוער בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.
    אנו מאמינים כי חינוך מתחיל מגיל צעיר ועל כן מובילים מגוון תוכניות לפיתוח וקידום הכשרות טכנולוגיות בקרב ילדים ונוער.
  • הצמחה וטיפוח מנהיגות צעירה בקרב ילדים ובני נוער בפריפריה, באמצעות טכנולוגיה.
  • עשייה חברתית. העצמת בני נוער בפריפריה החברתית והגאוגרפית, במתן תחושת מסוגלות, קידום ערכי מצוינות מנהיגות, מצוינות אישית, רב תרבותיות ופלורליזם.
  • מחויבות לקהילה יזמות חברתית וביסוס מארג קשרים עם בני נוער בישראל ובעולם על בסיס שיח חברתי וטכנולוגי משותף.

 

  • עמותת תפוח מפעילה את ארגון הנוער הטכנולוגי - ארגון נטע @ - הפועל לעידוד מצוינות טכנולוגית ומנהיגות חברתית של ילדים ובני נוער בכיתות יב.
    הארגון פועל ב-20 סניפים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל, מקריית שמונה ועד אילת.
  • ארגון פועל לשינוי מציאות חייהם של החניכים באמצעות טכנולוגיה, על ידי העצמת אוכלוסיות הנוער ברחבי הארץ.
  • הארגון מטפח ערכים של סובלנות וחיים משותפים.
  • נטע@ הינה תוכנית הרב שנתית היחידה בארץ המשותפת לנוער מוסלמי, יהודי, דרוזי ונוצרי, והפועלת מלמעלה מעשרים ישובים.
  • נטע@ פותחת לחניכיה צוהר להזדמנויות חדשות בתחומי התעסוקה וההשכלה בין היתר על ידי: שיפור האנגלית, פיתוח יכולות ללמידה עצמאית, חיזוק הביטחון העצמי ויצירת רקורד של עשייה.
חזרה לראש הדף

המרכז לחינוך סייבר - מיסודה של קרן רש"י

המרכז לחינוך סייבר

המרכז לחינוך סייבר נוסד על ידי קרן רש"י – מהקרנות הפילנתרופיות הגדולות והמשפיעות בישראל בשיתוף עם משרד הביטחון, במטרה להוביל שינוי חברתי בישראל.

אנו מאמינים, כי באמצעות טיפוח מצוינות והקניית ידע והכשרה בתחומי הסייבר והטכנולוגיה, אפשר לחולל שינוי אמיתי, לצמצם פערים חברתיים וליצור הזדמנות שווה לצעירי דור המחר של ישראל.

הסיפור שלנו מתחיל בשנת 2009 אי שם במרכז הארץ ביחידת מודיעין מסווגת. צה"ל מבין שסייבר הוא זירת לחימה נוספת ומחליט להגדיל משמעותית את מערכי הסייבר והטכנולוגיה בצבא.
ייצוג הפריפריה ביחידות הסייבר של 8200 בשנת 2009 עמד על 3% בלבד – נמוך משמעותית משיעורם באוכלוסייה הכללית, ב- 2010 משרד הביטחון וקרן רש"י מקימים את "תוכנית מגשימים" לצמצום הפער.

המטרה:
הגדלת איכות ומספר בני ובנות הנוער מהפריפריה, המשתלבים במסלולי סייבר ותכנות בצה"ל ובתעשייה בהמשך

הדרך:

  • הכשרה מקצועית ומעמיקה - כיתות י-יב, 1000-600 שעות דגש התנסות מעשית מדריכים של המרכז.
  • מסלולים מותאמי קהל ותוכן - סייבר , AI
  • נערות מצוינות בטכנולוגיה - ידע מעמיק עם מיומנויות מכוונות תעסוקה ותפיסות מסוגלות גבוהה. במסגרת התוכנית לומדים המשתתפים תכנים מקצועיים-טכנולוגיים ברמה גבוהה, תוך התמקדות בתכנות, תקשורת ורשתות, מערכות הפעלה ועוד.
    במהלך השנה השלישית מפתחים החניכים פרויקט גמר, בהנחיה של מנטור מתעשיית ההייטק.

 

התוכנית מתקיימת בשותפות מערך הדיגיטל הלאומי, מערך הסייבר הלאומי, קרן רש"י, יחידה 8200 של חיל המודיעין בשיתוף הטכניון.

תוכנית מגשימים Artificial Intelligence – AI (בינה מלאכותית) היא תכנית מצוינות מבית המרכז לחינוך סייבר המיועדת לבני ובנות נוער בתיכון (כיתות י'-יב').
המטרה: התכנית הוקמה כמענה לצורך ההולך וגדל במומחי נתונים ו- AI בעולם התעסוקה, וכן במטרה להגדיל את מספר המתקבלות והמתקבלים לתפקידי דאטה ובינה מלאכותית בצה"ל.
מה לומדים בתוכנית:

  • ניתוח נתונים והצגתם
  • בינה מלאכותית
  • שפת תכנות פייתון בדגש על נתונים ולמידת מכונה
  • מודלים של למידת מכונה
  • טכנולוגיות מובילות באפליקציות מוכרות

התוכנית מתקיימת בשותפות מערך הדיגיטל הלאומי, מערך הסייבר הלאומי, קרן רש"י, יחידה 8200 של חיל המודיעין בשיתוף הטכניון.

"ממריאות" היא תוכנית למצוינות חינוכית בסייבר ובמחשבים, אשר נועדה להקנות לנערות בגילאי תיכון (כיתות י-יב), בסיס ידע מקצועי ואיכותי בתחומים אלו. לתת להן הזדמנות להתמיין לתפקידים טכנולוגיים משמעותיים בצה"ל.
• לאפשר להן להשתלב בתעשיות ההייטק והסייבר במדינת ישראל.
• ממריאות מסלול ייעודי לנערות דתיות אשר נותן להן הזדמנות לשירות לאומי בתפקידים טכנולוגיים בגופי הביטחון השונים.

מה מלמדים בתוכנית?

  1. כתיבת קוד
  2. רשתות מחשבים
  3. מיומנויות חשובות לעתיד של
  4. מחקר בסביבת הסייבר

מסלול ממריאות לנערות דתיות הוא מסלול ייחודי שפועל במסגרת פעילות תוכנית הנערות של המרכז לחינוך סייבר.
למסלול חותמת האיכות של מנהל החינוך הדתי (חמ"ד), ומטרתו לתת הכשרה מקצועית ואיכותית תוך שמירה על רוח הציונות הדתית. המסלול פונה לנערות בגילאי תיכון (כיתות י-יב) הלומדות בחינוך הממלכתי דתי, ופותח בפניהן הזדמנות להתמיין לתפקידים טכנולוגיים משמעותיים בשירות הלאומי.

תוכנית מצויינות טכנולוגית לכיתות ח-ט מבית היוצר של 'מגשימים' ו'ממריאות'. סטארטק
היא תוכנית טכנולוגית דו שנתית לגילאי חטיבת הביניים (כיתות ז-ט), הפועלת בעשרות מוקדי לימוד בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. סטארטק היא תכנית העשרה מקיפה, שתעניק לכם כלים מעשיים במגוון עולמות המחשבים והטכנולוגיה ותפתח בפניכם אינספור אפשרויות לבטא את היכולות והרעיונות שלכם.

בתוכנית מתנסים:

  • תכנות בשפות שונות
  • פיתוח פרויקטים גרפיים
  • פיתוח משחקי מחשב
  • למידה מבוססת פרויקטים
  • הכרות מעמיקה עם נושאים טכנולוגים חמים
  • השתתפות בכנסים ומפגשים בתעשיית הייטק

דרך למידה בשיטת PBL (למידה מבוססת פרויקטים). לצד התוכן המקצועי.

התוכנית שמה דגש על הפיתוח האישי, חקר ופיתוח, תחושת מסוגלות, למידה עצמית לצד עבודת צוות ויכולות נוספות חשובות למאה ה- 21.

אולי תתעניינו גם ב...

למידה וירטואלית
תוכנית הייטק ויעדיה ופתיחת כיתות עמ"ט-טק הובילו לעלייה משמעותית בצורך במורי מדעי המחשב, פיזיקה ומתמטיקה. חוסר במורים הוביל לפיתוח שלוש פלטפורמות להוראה מרחוק...
ממשק המיומנויות
ממשק המיומנויות - משרד החינוך גיבש יעד לאומי להקנייה, לפיתוח ולמדידת כישורים ומיומנויות על מנת להקנות לבוגרים ולבוגרות כלים להשתלב באופן מיטבי באקדמיה, בתעסו...
אודות תוכנית הייטק
תוכנית ההייטק היא יישום שתי החלטות ממשלה: החלטה 172, שעניינה האצת שוק העבודה באמצעות קידום הון אנושי והתאמת המיומנויות לעידן הדיגיטלי, והחלטה 550, שעניינה צמ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!