עם כניסת התלמידים והתלמידות לחטיבה העליונה מתרחב בעבורם מושג הלמידה וחוויית "התלמידאות" משתנה. תלמידי החטיבה העליונה מסתגלים ללמידה מכוונת "תעודת בגרות" או "תעודת מקצוע". הלמידה מותאמת הרחבות ובחירות אישיות, למידה שבמידה רבה הופכת לעצמאית יותר, מבוססת ניהול עצמי ומוטיבציה אישית.
נדמה כאילו תלמידי החטיבה העליונה מגיעים מנוסים – אחרי הכול הם בוגרי עשר שנות שיעורים, הקניות, משימות, סדנאות, מבחנים עבודות ותעודות...
הכול כה מוכר ובכל זאת שונה. ובכן מה נשתנה?
השיעורים האלה מבקשים לסייע לך, המורה, לבדוק עם תלמידיך הוותיקים במערכת החינוך אך הצעירים במסגרת החטיבה העליונה – מה נשתנה בעבורם בעצם המעבר לחטיבה העליונה?
אנו ממליצים ללמד "שיעורי חינוך בתחום הלמידה" בנושאים האלה:
- פתיחת שנה – מבט קדימה ופנימה על עצמי בנקודת הזינוק שלי – תלמיד החטיבה העליונה
- תלמידאות (לומדים ללמוד) – העמקת המודעות לסגנון הלמידה האישי ורכישת אסטרטגיות למידה מגוונות
- מוטיבציה – העמקת מודעות התלמידים לכוחות המניעים אותם בלמידה
- על רגשות ולמידה – זיהוי השפעת עולמם הרגשי על תפקודם הלימודי, ולהפך
- התמודדות עם אתגרים ומורכבות בלמידה – רכישת כלים וכישורים להתמודדות עם קשיים בלמידה