דלג אל

הצהרת נגישות

יחידות ההגבר בהיסטוריה

חזרה
חזרה לראש הדף

מבנה המגמה

על המגמה והיחידות

מגמת היסטוריה מאפשרת לתלמיד הכרות עם עולמות חדשים וחשיפה לכלי העבודה של ההיסטוריון. המגמה מאפשרת לשאול שאלות, לפתח חוש ביקורת, מקנה כלים לחשיבה בנוסף להרחבת הידיעות בהיסטוריה.

  • יחידה שלישית: מרכיב הערכה חלופית של יחידות ההגבר (30% מתוך יחידות ההגבר), סמל שאלון 29383 [בעבר שאלון 22104].
  • יחידות רביעית-חמישית: מרכיב בחינה חיצונית של יחידות ההגבר (70% מתוך יחידות ההגבר) סמל שאלון 29381 [בעבר 22209].
  • יש להקפיד על סמלי השאלונים של מגמת ההגבר בחמ"ד. מספרי השאלונים מתחילים בספרות 29 [ולא 22 כפי שקיים בחינוך הממלכתי].

יחידות 5-4 אינן עומדות בפני עצמן. הן חייבות להיות מצורפות ליחידה השלישית על מנת להגיע לצבירה של שלוש יחידות לימוד נוספות.

סמל ראשי לחמש יחידות: 29580
שאלון 29281 – בחינה חיצונית בכתב 28%
שאלון 29283 – חלופת הערכה- 12%
שאלון 29383 – חלופת הערכה (יחידה 3): 18%
שאלון 29381 – בחינה חיצונית, שני נושאים מתוך שמונה – 42%
סה"כ: 100%

פתיחת והפעלת מגמת היסטוריה בבית הספר מחייבת יצירת קשר עם הפיקוח על הוראת היסטוריה בחמ"ד, דיווח על נושאי הבחירה, הצגת תוכנית הוראה וקבלת אישור.

חזרה לראש הדף

יחידות ההגבר - יחידה שלישית

יחידות ההגבר - יחידה שלישית

הנחיות ליחידה השלישית בלימודי ההיסטוריה חמ"ד.

יש לבחור אחד מבין שני המסלולים הבאים:
- סדנה לכתיבת עבודות חקר
- סדנה לכתיבת תיק עבודות

חוזרים והוראות

המדריכה האחראית על יחידה שלישית בשנת תשפ"ד: רחלי שיינר
054-3320852
rachelish161@gmail.com

חזרה לראש הדף

יחידות ההגבר - יחידות 5-4

תכנית לימודים ליחידות הרביעית והחמישית לשנת תשפ"ג

במסגרת היחידות הרביעית והחמישית יילמדו שני נושאים, נושא אחד לכל יחידה מתוך הרשימה המוצעת בהמשך.
לכל נושא יש מקראה הכוללת את המאמרים הנדרשים על פי תוכנית הלימודים והתלמידים ייבחנו על שני הנושאים בבחינה אחת, בהערכה חיצונית ארצית בבחינה עם חומר פתוח.

התלמידים יבחרו שני נושאים שלמדו. לכל נושא 50 נקודות.
בכל נושא יענו על שלוש שאלות. בכל נושא על התלמיד לענות על שאלה אחת מתוך שתיים בפרק הראשון (ניקוד לשאלה: 26 נקודות)
ועל שתי שאלות מתוך ארבע בפרק השני (ניקוד לשאלה: 12 נקודות).
סך הכול יענו התלמידים על 6 שאלות.
נבחנים מותאמים יבחרו בשני נושאים שלמדו. לכל נושא 50 נקודות. בכל נושא יענו על שאלה אחת מתוך שתיים בפרק הראשון (ניקוד לשאלה: 30 נקודות)
ועל שאלה אחת מתוך שלוש בפרק השני (ניקוד לשאלה: 20 נקודות).
סך הכול יענו הנבחנים המותאמים על 4 שאלות.

בעקבות פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", פורסם מתווה היבחנות לשעת חירום ובו עודכנו חוקי המענה.
עיינו במתווה בעמוד 4 לגבי חוקי המענה בשאלון 29381 בשנה"ל תשפ"ד.

תוכנית הלימודים החדשה מבקשת להביא את התלמיד ללימוד ההיסטוריה מתוך מקורות ראשוניים ומחקריים, תוך כדי קריאה מתמדת במקורות אלו בכיתה או באופן עצמאי. ספרי הלימוד של תלמידי המגמה הם המקראות.

על פי הנחיות משרד החינוך, יש להקצות 3 ש"ש לכל יחידת לימוד. מבנה תוכנית הלימודים החדשה ואופייה מחייב למידה בהיקף השעות הנ"ל.

חזרה לראש הדף

נבחני משנה ונבחנים אקסטרניים

בוגרי 12 שנות לימוד, המעוניינים להוסיף על יחידות החובה בהיסטוריה חמ"ד עוד שלוש יחידות לימוד כדי להשלים לחמש יחידות, נדרשים לגשת לשני שאלונים:
יחידה שלישית: שאלון 29382
יחידות רביעית וחמישית: שאלון 29381
בחינת הבגרות ביחידות ההגבר בהיסטוריה מתקיימת במועד קיץ בלבד.

  • שאלון 29382 הוא שאלון ממיר 30% חלופות בהערכה: יש לקרוא את המאמרים המופיעים במסמך ההלימה לשנה"ל תשפ"ד (המאמרים המסומנים במסמך בצבע ורוד אינם מחייבים לבחינת הבגרות).
    בשאלון זה על התלמיד לענות על שתיים מתוך שלוש שאלות. לכל שאלה 50 נקודות.
    תלמיד מותאם יענה על שאלה אחת בלבד.
  • שאלון 29381 זהה לתלמידים מן המניין ולנבחני משנה.
    בשאלון זה חמישה נושאים:
  1. שלושה עשורים ראשונים במדינת ישראל
  2. היהודים בתקופת מסעי הצלב
  3. עליית המערב כציביליזציה מודרנית חדשה
  4. היסטוריה וטכנולוגיה
  5. הודו-סין-יפן

הנבחנים יבחרו בשני נושאים שלמדו, לכל נושא 50 נקודות.
בכל נושא יענו על שלוש שאלות. בכל נושא על התלמיד לענות על שאלה אחת מתוך שתיים בפרק הראשון (ניקוד לשאלה: 26 נקודות)
ועל שתי שאלות מתוך שלוש בפרק השני (ניקוד לשאלה: 12 נקודות).
סך הכול יענו התלמידים על 6 שאלות.
נבחנים מותאמים יבחרו בשני נושאים שלמדו. לכל נושא 50 נקודות.
בכל נושא יענו על שאלה אחת מתוך שתיים בפרק הראשון (ניקוד לשאלה: 30 נקודות)
ועל שאלה אחת מתוך שלוש בפרק השני (ניקוד לשאלה: 20 נקודות).
סך הכול יענו הנבחנים המותאמים על 4 שאלות.

בעקבות פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", פורסם מתווה היבחנות לשעת חירום ובו עודכנו חוקי המענה.
עיינו במתווה בעמוד 4 לגבי חוקי המענה בשאלון 29381 בשנה"ל תשפ"ד.

מסמכי ההלימה והקישורים למקראות המחייבות לבחינת הבגרות:

חזרה לראש הדף

פרטים נוספים

לשאלות והבהרות ניתן לפנות ל:

אולי תתעניינו גם ב...

כיתות י-יב תשפ"ד
הנחיות בחינות והערכה לתלמידי כיתות י-יב תשפ"ד
מסמכי עזר להוראה
מסמכי עזר להוראת ההיסטוריה בחינוך הממלכתי דתי במשרד החינוך
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.