עשרה בטבת
על פי המקרא (מלכים ב, כה, א) בעשרה בטבת החל המצור הבבלי על ירושלים. המצור נמשך שלוש שנים וחצי והסתיים בחורבן הבית הראשון ובגלות בבל. הנביא זכריה והחכמים בעקבותיו בחרו לציין את יום המצור לא בשל חומרתו אלא מאחר שראו בו את ראשית החורבן ואת תחילת הגלות. לימים קבעה הרבנות הראשית לישראל שעשרה בטבת יהיה גם יום הקדיש הכללי לזכרם של הנספים בשואה. ביום עשרה בטבת נזכור מתי והיכן החלה הגלות ומה בכוחה לעולל.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
סרטונים
אולי תתעניינו גם ב...
העשור השני למדינת ישראל
העשור השני למדינת ישראל לא התאפיין בבעיות בטחוניות משמעותיות. אולם, מצוקות ואתגרים שהצטברו בעשורים הקודמים באו לידי ביטוי בעשור זה: משפט אייכמן חשף את החברה ...
יהדות גרמניה בשנים 1939-1933
עם עליית היטלר לשלטון השתנה באחת עולמם של יהודי גרמניה שנהנו עד אז משגשוג תרבותי וחברתי במדינה. כיצד התמודדו יהודי גרמניה עם התערערות הסדר המוכר?
פורים: חגיגה של היסטוריה
יחידה פעילויות העוסקות ברקע ההיסטורי של מגילת אסתר (ימי מלכות פרס, חצר הארמון הפרסי, העימות בין פרס ליוון), בהיבטים החברתיים של חג הפורים, בסוגיות הקשורות למ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!