להבין ולבטא יחסים מופשטים וקשרים בין המוחשי למופשט (לדוגמה, הכללה מהמקרה הפרטי לכללי ולהפך)

חזרה
מיומנות: אוריינות מתמטית | יכולת ליבה: ייצוג מופשט (Abstraction and Symbolic Representation)
              • לבצע הפשטה הנובעת מפעילויות מוחשיות
              • לבצע הפשטה הנובעת מפעילויות מוחשיות ושאינן מוחשיות
              • לזהות תכונות של קבוצות מספרים (למשל זוגי ואי-זוגי)
              • לזהות חוקיות בסדרות מסוגים שונים (סדרות פיגורטיביות, סדרות מספרים עם חוקיות, דגמים חוזרים, סדרות עולות או יורדות וכו')
              • לבצע הפשטה הנובעת מפעילויות מוחשיות ושאינן מוחשיות
              • לזהות דפוסים ולנסח חוקיות
              • לזהות תכונות של קבוצות מספרים ויחסי הכלה בין קבוצות מספרים ולהשתמש באופן מושכל בפעולות מתמטיות שונות
              • להבין יחסים המבטאים השוואה הכוללת אותן יחידות מידה (היחס בין תלמידים למורה בכיתה הוא 20:1), לבטא אותם כשברים או אחוזים (למשל ביחס 1:1, כל חלק מייצג 1/2 או 50% מהשלם) ולהשתמש בהבנה של יחסים מסוג זה בהקשרים יום-יומיים (למשל כדי להכפיל כמות במתכון)
              המשך קריאה
              סגירה
              • להשתמש במשתנים כדי לבטא קשרים בין כמויות, לייצג ולפתור בעיות מילוליות באמצעות כלים אלגבריים ולהבין קשרים פונקציונאליים ליניאריים וריבועיים
              • להבין קשרים ליניאריים וריבועיים המוצגים בייצוגים שונים (אלגברי, מילולי, גרפי, טבלאי וכולי)
              • להשתמש בשברים פשוטים ובמספרים עשרוניים לצורך חלוקה פרופורציונאלית
              • לזהות מיקום של נקודות על מערכת צירים או למקם נקודות על מערכת צירים באמצעות שיעורי הנקודה
              המשך קריאה
              סגירה
              • לפרש נוסחאות וייצוגים אלגבריים המתארים יחסים בהקשרים שונים ולהשתמש בהם
              • להכיר ולהשתמש בפונקציות שונות (כולל פונקציות מעריכיות)
            *ניתן לצפות בתכנים נוספים בלחיצה על העיגולים