להתנהל ברשת באופן הגון ומכבד

חזרה
מיומנות: אוריינות דיגיטלית | יכולת ליבה: אתיקה ומוגנות
              • להבין שנדרשת הסכמה/השגחה/תמיכה של מבוגר בעת חיפוש ברשת (לדוגמה חיפוש סרטונים במאגרי וידיאו, הורדה של משחקים בטאבלט, רכישה של פריטים במשחק)
              • לכבד את הפרטיות של מבוגרים כאשר משתמשים במכשירים אלקטרוניים שונים (כגון טלפון, טאבלט, מחשב נייד)
              • לדווח על בריונות ועל פגיעה בפרטיות בכלי הדיווח הבית ספריים
              • להתנהל ברשת באופן מכבד ולשתף פעולה עם הגולשות האחרות בהתאם להקשר וברגישות להבדלים תרבותיים ובין דוריים
              • לשמור על פרטיות – לגלות מודעות לפגיעה בפרטיות על ידי הימנעות מפרסום פרטים על אודות עצמי והימנעות מהפצת מידע אישי על אדם אחר ללא רשותו (ביוש [שיימינג]), לפתח מודעות לסכנות ההיפגעות מכניסה לאתרים בעלי תוכן לא ראוי (תוכן גזעני, פוגעני ומיני); להכיר את המושג "המשקיפים האדישים" ולפעול למניעת בריונות במרחב הדיגיטלי
              • להבין את משמעותם של עקבות דיגיטליים ואת השפעתם על תדמיתנו ברשת
              המשך קריאה
              סגירה
              • להכיר את כללי השימוש ברשתות החברתיות ולהקפיד עליהם
              • להבין את המשמעות של התכתבות בקבוצה, להקפיד על תרומה רלוונטית לנושא הקבוצתי, להימנע מהערות אישיות, לצמצם את ההודעות והתגובות למינימום המקובל ולהשתמש בהודעות פרטיות ולא קבוצתיות בנושאים רגישים ופרטיים
              • להפעיל ביקורת עצמית ולבחור בנורמות ובכללי ההתנהגות המתאימים ביותר בעת שימוש ביישומים דיגיטליים שיתופיים ובתקשורת מקוונת (למשל שמירה על שיח מכבד, על זכויות יוצרים ברשת, הגנה על פרטיות)
            *ניתן לצפות בתכנים נוספים בלחיצה על העיגולים