להשהות שיפוטיות כדי לאפשר זרימה חופשית של רעיונות

חזרה
מיומנות: חשיבה יצירתית | יכולת ליבה: תעוזה והתמדה
              • להמשיך במטלה (משחק, בנייה, הרכבה) גם כאשר נתקלים בבעיה
              • לנסות רעיונות חדשים של אחרים (ילדות או מבוגרות) כחלופות להשלמת מטלה כשהמקורית אינה מניבה תוצאות (למשל כלי כתיבה שונים, חלקים שונים של הרכבה)
              • להכיר סיפורים על אודות דמויות פורצות דרך אשר העזו לחשוב אחרת
              • להבין שבמקרים רבים אין ודאות או תשובות מוחלטות
              • להתנסות באסטרטגיות למידה פשוטות כמו תכנון, שינון, תגמול, חזרה וכיו"ב
              • לשחק משחקי דמיון המאפשרים לחשוב כמו מישהו אחר (כמו תינוק, כמו פיל וכיו"ב) ולהציע פתרונות לבעיות
              המשך קריאה
              סגירה
              • להתעקש לקבל הסבר ונימוק להתנגדות בנות השיח או השותפות לפעילות לרעיונות המוצעים (מדוע יש להן קושי עם הרעיון המוצע/מדוע רעיון אחר/מוסכם עדיף)
              • לזהות פערי ידע רלוונטיים ולהבין מהם האתגרים שהם מציבים בדרך להשגת המטרה
              • להתנסות במגוון של אסטרטגיות למידה (ויזואליזציה, הוראת עמיתים, אינקובציה וכיו"ב), לשים לב לאופן יישומם בהקשרים שונים ואף חדשים
              • לדמיין עולמות חלופיים ללא סכנות או מגבלות, כדי להציע רעיונות שעשויים להיתפס כמסוכנים, כטיפשיים או כבלתי אפשריים
              המשך קריאה
              סגירה
              • להשוות בין עמדתן לעמדות מקובלות מתחרות ולהצדיק את עדיפות עמדתן
              • לזהות דרכים שונות לטיפול בפערי ידע, לחשוב על ההשלכות של פערי ידע שאי-אפשר להשלים ולהעריך את הסיכונים הטמונים בפערים שאינם ניתנים להשלמה
              • להתנסות במגוון רחב של אסטרטגיות למידה, לבחון את מידת היעילות שלהן בהקשרים שונים ולמטרות שונות ולבחור ביניהן בהתאם לצרכים
              • לדמיין עולמות אלטרנטיביים ללא נורמות או מוסכמות, כדי להציע רעיונות בלתי שגרתיים, לא מקובלים או חריגים
              המשך קריאה
              סגירה
              • לזהות הנחות מוקדמות/העדפות/מניעים זרים/מוסכמות אשר מייצרים התנגדות לא עניינית לרעיונות
              • לזהות דרכים לטיפול בפערי המידע, לבצע הערכת סיכונים ולחשוב על דרכים ללמוד מפערי ידע ו/או טעויות
              • להעריך סיכונים ולחשוב כיצד ללמוד מפערי ידע ומטעויות
              • לנטר את אסטרטגיות הלמידה שלהן, לעקוב אחריהן ולהעריך אותן ולהחליף אסטרטגיה בהתאם לצורך
              המשך קריאה
              סגירה
            *ניתן לצפות בתכנים נוספים בלחיצה על העיגולים