דלג אל

הצהרת נגישות

אלומת אור – מתן מענה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
פדגוגיה
פדגוגיות יעודיות:
יצירתיות, למידה בינתחומית, למידה רב-תחומית, אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, מעגלי שייכות, למידה עצמאית, דילמות, PBL- למידה מבוססת פרויקטים, PBL- למידה מבוססת בעיות, שאילת שאלות, משחוק, חשיבה ביקורתית
מסגרות חינוכיות:
המחונן והמצטיין במסגרת ההטרוגנית
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
מדריך פדגוגי, פריט מאגד
פותח ע"י:
שרה גולן, אורטל פלח, דגנית קוקווקא, צוות המחונן בכיתתו
שפה:
עברית

עלון בהפקת צוות המחונן בכיתתו באגף למחוננים ולמצטיינים המאיר אור על המאפיינים והצרכים של תלמידים מחוננים ומצטיינים ועל המענים שאנו, המורים, יכולים ליישם בכיתה ההטרוגנית

  • אלומת אור מספר 3 "מראייה להתבוננות" מעמיקה ומרחיבה את מושג "התבוננות" בראי הפעלנות וכדרך לעיצוב העתיד. האלומה מציעה כלים לעידוד התבוננות, תרגיל להתנסות ומתחברת לתהליכים חשובים ומרכזיים בשדה החינוך, שקורים ממש לנגד עיננו.
    - ינואר 2023, טבת תשפ"ג

  • אלומת אור מספר 2 "האור בעיניים – על טיפוח סקרנות בהוראה ובלמידה" שופכת אור על ספק וחקירה, על סקרנות חבויה, על משחקיות בשיעור ועל החשיבות של דוגמה אישית במתן הזדמנויות לטיפוח סקרנות בכיתה ההטרוגנית.
    - אוקטובר 2021, תשרי תשפ"ב
  • אלומת אור מספר 1 "על תלמידים מחוננים ומצטיינים" מאירה את עינינו על החזון והתפיסה החינוכית בהוראת מחוננים, על זירות למתן מענה, על נקודות אור בלמידה מרחוק ועל זווית הראייה של התלמידים המחוננים עצמם. העלון כולל קישורים לפריטים להרחבה ולהמשך למידה.
    - ינואר 2021, שבט תשפ"א

אולי תתעניינו גם ב...

צלילים מצוירים
האזנה למוזיקה קלאסית בלוויית ציור אינטואיטיבי
מחוננות: הזכות והאתגר – פסיכואקטואליה 2021
ארבעה מאמרים על מחוננות שהתפרסמו בכתב העת פסיכואקטואליה, יולי 2012 על ילדים מחוננים במשפחה ועל מענים מותאמים במערכת החינוך
הגיגית
תוכנית "הגיגית" היא תוכנית רב-תחומית למחוננים בגיל התיכון אשר נבנתה על בסיס הרעיון הפדגוגי של "המושג הגדול"
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.