דלג אל

הצהרת נגישות

לא סלול, לא תמיד מסומן – ציוד למסע הוראת מחוננים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
היבטים רגשיים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
אלין קשטכר, טלי מירקין
שפה:
עברית

צריך טנגו לשניים: ציוד למסע בשדות לא ידועים

הכנס העשירי למצוינות בחינוך מבית האגף למחוננים ולמצטיינים באפריל 2019 עמד בסימן "לא סלול, לא תמיד מסומן" – מורה ותלמיד לוקחים זה את זה למסע למידה.
כדי ללכת יחד בשדות לא ידועים דרושה מערכת יחסים דיאלוגית.
מערכת יחסים כזו מתגלמת במבנה הטנגו.

בטנגו ישנו המוביל שצריך ליצור מרחב שאליו המתלווה יכול להיכנס. המבנה מספק מְכל להתפתחות, לאלתור ולחדשנות של השניים.
הרצאה זו מתמקדת בתשומת לב, באיכויות האנושיות והבין-אישיות הטמונות בהליכה בטנגו (כגון סקרנות, פתיחות, אמון, ענווה, הקשבה, אומץ) ומעמיקה את ההבנה של חיוניות האיכויות האלה בעבודה חינוכית עם מחוננים.
אלין קשטכר, יועצת חינוכית, מדריכה ארצית באגף למחוננים ולמצטיינים, מנחה בקורס ייעוץ למחוננים, וטלי מירקין, פסיכולוגית מעו״ף באר שבע, מנחה בקורס ייעוץ למחוננים, מדברות בטנגו.

אולי תתעניינו גם ב...

איך שואלים שאלות? סדנת תרגול
סדנת תרגול לשאילת שאלות באופן שיטתי שמציעה טריגר מעניין לשאילה והיכרות עם מדדים בין-לאומיים ועם מאגרי מידע מקוונים
ניסוי האורז המקולל
שיעור בנושא עקרונות יסוד בחקר מדעי. השיעור מתייחס לניסוי האורז המפורסם. במהלך השיעור בודקים את ההיגיון מאחורי הניסוי וחוזרים עליו
מודל קפלן של "עומק ומורכבות" ליצירת שאלות מאתגרות עבור תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית
כיצד תוכלו ליצור חומרי לימוד מאתגרים, עבור תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתתכם, המתייחסים לקצב הלמידה, עומק התכנית ומורכבות העיסוק בתחום?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.