דלג אל

הצהרת נגישות

הרס קונסטרוקטיבי

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
חברתי ערכי
פדגוגיות יעודיות:
יצירתיות, למידה עצמאית
מסגרות חינוכיות:
כיתות מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
הרצאה
פותח ע"י:
עמי מטלון
שפה:
עברית

איך אפשר לעצב מחדש את מבנה הלמידה בלי לשבור אותו?

עמי מטלון, מורה ומחנך בכיתת מחוננים, עבד בעבר בתפקיד קבלן. כששיפץ בנייני באוהאוס קלט מה הוא רוצה לעשות במערכת החינוך: לשנות את המערכת מבפנים, לעצב אותה מחדש, לאפשר מרחב ליצירה עצמאית לו ולתלמידיו – הכול מתוך מחויבות ומבלי לשבור את יסודות המערכת.

בהרצאה מובאות דוגמאות לפעילויות שעשה עמי עם תלמידיו, מחוננים בחט"ב.
בפעילויות: אור גרפי של מערכת השעות הכיתתית בלא שימוש בטבלה; הרצאות של תלמידים על עולמות שמעניינים אותם; עיצוב הכיתה בעקבות סיור רחוב, ועוד.
הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט במסגרת סדרת הרצאות מחוננט-X – הרצאות קצרות להוראת מחוננים.

אולי תתעניינו גם ב...

עשרת הדיברות
מה כבר יש לשאול על עשרת הדיברות?
תלמידים מחוננים: התמודדות עם צרכים רגשיים-חברתיים
חוברת המסכמת השתלמות בנושא טיפוח האינטליגנציה הרגשית של תלמידים מחוננים, בהנחיית אתי דים
קומדיה של טאויות
איך מרגילים תלמידים לתכנן ניסוי ולבצעו בדרך נכונה? שימוש במתודה של מציאת טעויות הוא אחת הדרכים להטמיע דרכי עבודה נכונות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.