דלג אל

הצהרת נגישות

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
עיצוב וטכנולוגיה
פדגוגיות יעודיות:
למידה בדרך החקר, למידה עצמאית
מסגרות חינוכיות:
מצוינות 2000
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
עודד רייכספלד, ד"ר ניר פלג, ד"ר קובי בן ברק, ד"ר שרה גרופר
שפה:
עברית

המוצר שבו נעסוק ביחידת לימוד זו הוא "אקדח השקיה רב-מצבים". אקדח זה הוא מוצר גינה משוכלל המאפשר השקיה של צמחי הגינה באופן מתוחכם יותר מצינור ההשקיה שאותו הכול מכירים. אקדח ההשקיה שבו נעסוק הפעם יהיה לא רק אמצעי לטיפוח חשיבה מדעית ויצירתית אלא הוא גם יאפשר לנו במהלך ההוראה לפרק ולהרכיב אותו במו ידינו, לחשוב על התפקיד של כל חלק, להכיר מושגים מדעיים והנדסיים חדשים – וכל זאת באמצעות שעשועים ומשחקים במים.
יחידת הלימוד מחולקת לשלושה חלקים:
1. חקירת תכונות אקדח ההשקיה רב-המצבים: בדיקה כמותית של האופן שבו משפיעה צורת החרירים על הספק המים.
2. בחלק זה יבצעו התלמידים "הנדסה הפוכה" (reverse engineering) ויפרקו ויבחנו את החלקים המרכיבים את אקדח ההשקיה כדי לזהות את העיקרון הטכנולוגי הפועל במוצר ואת הכלים האומנותיים הקיימים בממשק המשתמש שלו.
3. משימות סיכום: לסיכום יסכמו התלמידים את הידע שצברו ויכינו סרטון קצר או מצגת על אחד ההיבטים של המוצר לבחירתם.

אולי תתעניינו גם ב...

למידת חקר
מדוע חשוב ללמד מחוננים ומצטיינים בדרך החקר, ואיך עושים את זה נכון?
מה זה מזה?
מה זה מזה? מה זה ואיך נדע?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.